Nadzór archeologiczny nad budową obwodnicy Sanoka
Obwodnica miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka – możemy już śmiało podzielić się z Wami informacją, że do końca 2018 r. będziemy prowadzić nadzór archeologiczny przy jej budowie.
Informacje na temat inwestycji
Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Projektowana droga krajowa nr 28 w zakresie opracowania stanowi obwodnicę miasta Sanok. Początek opracowania zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28).
Koniec opracowania stanowi włączenie projektowanej obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego).
Całkowita długość projektowanej obwodnicy wynosi 6699,14 m. Inwestycja zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu sanockiego i obejmuje tereny miasta Sanok oraz gminy Sanok.
Zakres projektowanej inwestycji obejmuje realizację następujących elementów:
- budowę jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP o przekroju 2+1;
- budowę 4 skrzyżowań jednopoziomowych w ciągu obwodnicy;
- budowę przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska;
- budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty);
- budowę jednej pary Miejsc Kontroli Pojazdów;
- budowę elementów odwodnienia;
- budowę oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- budowę oświetlenia drogowego;
- przebudowę kolidujących z trasą obwodnicy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej.
Podstawowe parametry techniczne projektowanej obwodnicy:
- klasa drogi – GP;
- prędkość projektowa – 60, 70 km/h;
- kategoria ruchu – KR5;
- połączenia z innymi drogami – skrzyżowania;
- przekrój poprzeczny – 2+1;
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
- szerokość pasa separującego – min. 2,60 m;
- szerokość poboczy utwardzonych – 0,75 m;
- szerokość poboczy gruntowych ulepszonych – min. 1,50 m;
Obwodnica – przebieg
Obwodnica przebiega po południowej części miasta na kierunku zachód-wschód. Początek trasy zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886. Trasa biegnie w kierunku południowo-wschodnim, przecinając linie kolejową nr 108 Stróże-Krościenko, a następnie rzekę Sanoczek. Dalej przez tereny przemysłowe gdzie krzyżuje się z drogą powiatową 2212R (ul. Okulickiego) i przez tereny rolnicze oraz nieużytki. Przecina prawy dopływ Potoku Płowieckiego, a następnie kieruje się bardziej na wschód i przecina teren ogródków działkowych. Po drodze krzyżuje się z drogą powiatową nr 2233R (ul. Konopnicka) z ul. Działkową i nr 2234R (ul. Stróżowska), przecina następnie tereny ogródków działkowych, dopływ Potoku Stróżowskiego i Potok Stróżowski i kończy swój bieg na włączeniu do drogi krajowej nr 84. Inwestycja poprawi układ drogowy i warunki transportowe Sanoka oraz okolic. Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania obwodnicy to między innymi, wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowy miejskiej oraz zapewnienie komfortu jazdy. Zadanie poprawi również dostępność ekonomiczną i komunikacyjność regionu, zostanie skrócony czas podróży, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu przy jednoczesnym zachowaniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
Źródło: http://www.obwodnicasanoka.pl/opis-projektu